Wednesday 8 August 2012

Trial Pmr 2012


Salam kawan |

Heehee , aku gembira gila nih. Trial Pmr dah habis ! Sebenarnya belum :P Esok last paper, Yay! :D
Anyway, soalan Trial kali ni senang gila terutama Science- Sejarah-Mathematic- yang lain2 tu macam biasa je. Tak lama lagi aku akan MERDEKA! hihi 

Merdeka kejap je pung.. Ade Pmr menanti kawww.. Lepas Trial ade 1 week before RAYA! Jadi aku mengambil kesempatan ini untuk ape ek ?
Haaa aku nak rehat-II jap sampai raya then lepas tu kena study mati- matian sampai pecah kepala terkeluar otak (cehh mati lah kalu gitu XD)
Tengok aku pun nak dapat A+ cam budak nih !

Sebut pasal raya ni. Memang aku tak sabar gila, tapi tak tahu lah meriah ke tidok..
Raya tahun ni aku beli 2 Baju kurung je memandangkan banyak baju kat dalam almari tu banyak yang tak penah pakai, jadi dok sah membazir amalan Syaitan , hihi..

Okay-okay sok nak periksa Geo and KHB ni... Kena study dulu....

Meh Study :

Sistem Gunung Lipat
 Banjarang gunung di semenanjung Malaysia terdiri daripada Gunung lipat Tua yang menganjur dari Dataran Tinggi Yunan di negara China.
Pusaran Pamir

Banjaran gunung di Sabah dan Sarawak terdiri daripada gunung lipat muda yang merupakan sebahagian daripada sistem gunung lipat yang berasal dari Pusaran Pamir di utara India.

Sistem Gunung Lipat Muda
Pemandangan di Gunung Himalaya, cantiknye !!

1. Terbentuk akibat mampatan kerak bumi kira-kira 35Juta tahun dahulu.

2. Bermula dari Pusaran Pamir di Utara India.

3. Di timur Pusaran Pamir terdapat Banjaran Gunung Himalaya

4. Contoh : Banjaran Himalaya, Banjaran Crocker, Bajaran Tama Abu.

5. Kawasan yang tidak stabil kerana mengalami letusan gunung berapi dan gempa bumi.

6. Timggi dan Kasap.

Thanks for reading this entry ! :) Tata..

No comments:

Post a Comment

Hi, kawan2 comment baik2 je tau ! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...