Monday 5 November 2012

Jambu air In English ?

Assalamualaikum kengkawan semua.

Seperti yang kita tahu jambu ni ada banyak jenis. Ada jambu batu, jambu hutan, jambu mawar , dan macam2 jenis jambu lah. Jambu Monyet pun ada tau.

Sekarang nih aku nak cakap pasal Jambu Air..






Jambu air kalau dicicah dengan kicap gula sedapnyaa.. :V

Mungkin ramai tertanya2 apa erk jambu air dalam BI? Ada kawan aku ni dari tahun lepas dok tanya apa jambu air dalam BI. Semua orang dia tanya tak tahu. Tapi biler aku tanya adik aku  , ehhh2 dia tahu pulak. Aku un buat lah research (cehh) betul ke apa adik aku yang kecik tu jawab. Akhirnyaaa..

Nak tahu apa dia ?? 

Jambu air in English we can call ' Water Apples' . Pelik kan?
Kalau jambu mawar 'Rose Apples'.
Ada jugak nama2 lain untuk jambu2 ni macam:

wax apple,
love apple,
java apple,
Chomphu(In Thai Language ),
Bellfruit (In Taiwan),
jambu air (in Indonesian),
water apple,
mountain apple,
jambu air ("water guava" in Malay),
wax jambu,
Rose apple,
bell fruit,
makopa,
tambis (Philippines),
chambekka in Malayalam.
Yang kelakarnya LOVE APPLE ? Haha ♥
Sooo dah tahu? good. :D

No comments:

Post a Comment

Hi, kawan2 comment baik2 je tau ! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...