Monday 29 October 2012

Met First Malaysian Astronaut and Former Nasa Astronaut

 Assalamualaikum wahai makhluk alam semesta.
Firstly... Jom tengok detik2 bersejarah bagi rakyat Malaysia pada 10 Oktober 2007.



 Sejak kecik lagi awal2 umur  5 tahun camtu aku dah ada cita2. Cita2 aku... Jeng-jeng....





ASTRONAUT!

Ada rupa cam Sheikh Muszaphar tak? kiki *lupakan grammar yg salah tu ni gmba lama kiki*


Muahaha.. And .. Memang aku suka simpan maklumat2 tentang space sejak kecik lagi. Aku penah menang program MEASAT and dapat pergi Karzakstan tapi kena pergi KLCC dulu tapi aku tak pergi pung . Sedihnyeeee :'( 

Akhirnya..
Selepas dating ngan Kapten Faiz , kali ni aku dating ngan Dr.Sheikh Muszaphar pulak! (Perasan!)
Hehe best gilee.
Impianku sudah tercapai . Tiba masanya aku pulak nak pergi ISS,. Hihi (Merepek)


Dato' Dr. Sheikh Muszaphar Shukor. (First Malaysian Astronaut)

29 Oktober 2012 , di UNITEN.


Former Nasa Astronaut, Dr.Dan Barry.


SENSATIONS OF SPACE FLIGHT & MY SPACE EXPERIENCE


Pintu masuk yang sudah menambat hati aku dengan banner

Brochure you!

Besar gak dewan dia..

My lovely Friends!!

-.-

Slide

Tangkap pic Slide pun jadi la jauh beno camera tak ley zoom jauh2.

SMK PP 14 je dapat tau. :D

Alamak bergerak !

Untunglah.

Main game pulak budak ni. Haish!

Gelap dan posing!

Peace

Hehe.

Oh my ! Kite orang posing2 dalam dewan Sheikh Muszaphar  sudah diambil orang !! Kat luar dwan.

Alangkah rugi tak dapat signature and x dapat bergambar dengannye :'(

Macam artis popular !

Semua menjerit2 time ni cam kene histeria.

Untunglah...

-..-

Sempat bergambar.

Peace. Syahadah ngan Nadhirah nak upah . Hehe
Dan selepas itu. Kami pun makang2. Sedap!! Aku makan banyak. Maklum lah badan kecik kena makang banyak2 bagi beso. Then . akak2 and abang2 tu ajak kiteorang pergi dewan kuliah ada game. Tapi SMK PP 14 (1) je tau. Dapat sijil itu yang ku mahukan ! Hehe.

Mintak-mintak aku dapat jadi seorang angkasawan seperti apa yang aku inginkan sejak  kcil kerana itu cita2 pertamaku. HEHE. Doakan tau!

“Dia yang menjadikan malam dan siang, matahari dan bulan, setiap mereka berenang di falak (tempat peredarannya).” (Surah al-Anbiya; 33)

-THE END-

No comments:

Post a Comment

Hi, kawan2 comment baik2 je tau ! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...